FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ

   MENSUPLARI VE MEZUNLAR DERNEĞİ

ANA TÜZÜĞÜ

                                                                         

   I - BÖLÜM

KURULUŞ HÜKÜMLERİ

KURULUŞ

MADDE 1

11.11.2014 tarihinde ''Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mensupları Ve Mezunlar Derneği'' Adıyla bir dernek kurulmuştur.

Aşağıdaki maddelerde ''Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mensupları ve Mezunlar Derneği'' olarak anılmıştır. Derneğin merkezi İstanbul'dadır. Yasaların öngördüğü kural ve işlemlere uygun olarak yurt içinde ve dışında şubeler açılabilir.

 

AMAÇ VE ÇALIŞMA KONULARI

MADDE 2

Derneğin amacı “Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nin gelişmesi ve yücelmesi ile Mensupları ve  Mezunlarının çağdaş düzeyde sosyal, kültürel, sportif, mesleki ve bilimsel yaşantılarına etkin katkılarda bulunmak olup”, çalışma konuları aşağıda gösterilmiştir.

2.1) Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nin eğitim, bilim, kültürel ve teknolojik alanda gelişmesi ile kurulmasında belirlenen nitelikleri doğrultusunda ilerlemesine dair her türlü maddi, manevi yardım ve desteği sağlamak,

2.2) Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi öğrencileri ile mezunlar arasında amaca yönelik bağlılığı, dayanışmayı ve işbirliğini öngören ilişkileri kurmak ve geliştirmek,

2.3) Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi öğrencilerinin eğitim ve yetişmelerine yönelik kurslar ve seminerler açmak, başarı ve ihtiyaç bursları vermek,

2.4) Üyelerinin eğitim ve meslek ile yaşam sorunlarına ilişkin ekonomik, sosyal, yönetsel hukuksal ve mali konulardaki ihtiyaçlarına eğilerek çözümler getirmek ve desteklemek; iş ve meslek yaşamlarındaki verimliliklerini arttırmak, yüksek ahlak kurallarını meslek alanında yerleştirip geliştirmek,

2.5) Üyelerini arkadaşlık, dostluk ve karşılıklı anlayış bağları ile birleştirmek; sevgi ve saygıya dayanan sosyal ilişkileri geliştirerek üyeler arası yardımlaşma ve dayanışmayı öngören girişim ve faaliyetlerde bulunmak; üyelerin uygar, kültürel, sosyal ve moral kalkınmasına etkin katkılarda bulunmak,

2.6) Üyeler arasında spor, eğlenme, dinlenme, gezi, yemek ve kişisel gelişim programları (seminerleri) ile boş zamanlarını değerlendirmeye yönelik çalışmalar yapmak,

2.7) Amaç ve çalışma konularını gerçekleştirecek kaynakları sağlamak üzere iktisadi girişimlerde bulunmak,

2.8) Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mensupları ve Mezunlarının sorunlarıyla ilgilenmek, bu amaçlar çerçevesinde diğer ulusal ve uluslararası dernek ve kuruluşlarla temas ve işbirliğinde bulunarak, gerektiğinde bu dernek ve kuruluşların çalışmalarına katılmak,

2.9) Yasaların öngördüğü diğer konularda çalışmalarda bulunmak.

 

ÇALIŞMA BİÇİMİ

MADDE 3

Derneğin çalışma biçimi aşağıda gösterilmiştir.

3.1) Tüm Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mensupları ve Mezunlarını ve tam zamanlı akademik ve idari çalışanlarını dernek çatısı altında toplanmaya özendirir, bu amaçla ana tüzük hükümleri uyarınca üye ve kurum dışından onursal üye kaydeder; dernek üyeleri aracılığıyla özel ve kamu kuruluşlarına tanıtıcı ve kanıtlayıcı belgeler verir,

3.2) Dernek; mensupları ve mezunlarının ve tam zamanlı akademik ve idari personel olarak çalışanlarının dernekle olan ilişkilerini belirli esaslara bağlar, ilgili kayıt ve defterleri tutar,

3.3) Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi öğrencilerinin eğitim ve yetişmelerine ilişkin kurslar ve seminerler açar, başarı ve ihtiyaç bursları verir, yeni Mensupları ve Mezunların mesleğe yönelmelerine ve istihdamlarına yönelik çalışmalar yapar,

3.4) Amaç ve çalışma konuları doğrultusunda Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi ile Derneğin kamuoyunda yeterince tanınmasına ve saygınlığını korumasına ilişkin kamuoyu yoklaması ve araştırmaları yapar veya yaptırır; Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’ne yararlı olacak plan ve projeleri uygular; Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi öğrenci ve öğretim üyelerinin eğitim ve gelişmelerine katkıda bulunacak çalışmalar yapar,

3.5) Dernek içinde oluşturulacak komiteler ya da uzman ve danışmanlar aracılığı ile amaç ve hizmet konularında araştırma, inceleme ve etütler yapar, öneri ve dilekleri saptar; amaç ve hizmet konuları ile gelir getirici projeler hazırlar ve uygular,

3.6) Konferanslar, sempozyumlar, paneller, kişisel gelişim sertifika programları, açık oturumlar, forumlar ile fuarlar, sergiler, kermesler, konserler ve spor yarışmaları düzenler,

3.7) Yerleşim yeri ile amaç ve çalışma konuları için gerekli arsa, bina, kamp, kulüp, lokal, sosyal tesisler gibi taşınmaz malları satın alır, üzerine her türlü hakları koydurabilir, kiraya verebilir, işletebilir ve her türlü inşaatı yaptırabilir; taşınır mallar, menkul değerler ve haklar alabilir,

3.8) Amaç ve çalışma konularını gerçekleştirecek mali kaynakları sağlar; oluşturulacak her türlü hizmet projeleri ile çalışmaları uygular ve yönetmek üzere ortaklıklar, iktisadi işletmeler, şirketler, kooperatifler, yardımlaşma sandığı, vakıflar, mesleki eğitim merkezleri ve turizm işletmeleri kurar ve işletir veya kiraya verebilir.

3.9) Her türlü hediyelik, tanıtıcı ve eğitici eşyalar yaptırır ve dağıtır. Yurtiçi ve yurtdışında her türlü geziler düzenler ya da düzenletir,

3.10) Broşür, katalog, bülten, e-bülten, dergi, gazete ve kitaplar yayınlar, akademik yayınları destekler.

3.11) Her türlü yazılı, görsel ve işitsel yayın organı kurar, bunları kullanarak tanıtıcı ve bilgilendirici yayınlar yapar.

3.12) Yardım Toplama Kanunu ile Ana Tüzük hükümlerine uygun olarak bağış ve yardım alır; bağış ve yardımlarda bulunur; koşullu ya da koşulsuz vasiyetleri kabul eder,

3.13) Amaç ve çalışmalarını gerçekleştirmek için yasalarda öngörülen diğer çalışmaları yapar.

DERNEK AMBLEMİ

MADDE 4

Derneğin amblemi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi logosunda yer alan meşale figürü ve  ''Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mensupları ve Mezunlar Derneği'' yazısından oluşan kompozisyondur.

Dernek amblemi, Yönetim Kurulunun izni olmadan, üyeler dışında kimseye dağıtılamaz, satılamaz ve amaç dışı kullanılamaz.

 

   II - BÖLÜM 

 

ÜYELİK HÜKÜMLERİ ÜYELİK KOŞULLARI

MADDE 5

5.1) Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitenin tam zamanlı akademik ve idari herhangi bir kademesinde çalışanlar  ile herhangi bir programından mezun olanlar derneğe üye olabilirler.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesinde tam zamanlı akademik ve idari kadroda çalışan personel Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesindeki görevleri devam ettiği sürece, üyeliğe kabul edilebilirler.

5.2) Derneklere üye olmaları yasaklananlar, dernek ödenti ve yararlanma paylarını ödememe nedeni dışında diğer nedenlerle Dernek üyeliğinden sürekli olarak çıkarılmış olanlar derneğe üye olamazlar.

 

 ÜYELİK TÜRLERİ

MADDE 6

Derneğin iki tür üyeliği vardır.

6.1) ÜYE: Dernek üyeliğinin gerektirdiği her türlü yükümlülükleri üstlenmiş ve üyelik sorumluluğu ile haklarından yararlanan üyedir. Üyenin hakları, gereken koşulları içermek kaydı ile her türlü göreve aday olmak ve oy kullanmayı; yükümlülükleri ise, Özel ve Genel Kurul toplantılarına katılmayı, ödenti ve katılma paylarını zamanında ödemeyi, amaç ve çalışma konularına bağlı olarak çaba harcamayı ve Derneğin toplum içindeki olumlu görüntüsünü sürdürme ilkelerini kapsar.

ONURSAL ÜYE: Ülkeye, topluma, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’ne, Dernek amaç ve çalışma konularına belirli ve önemli büyük hizmetleri veya katkıları olan kişilerle, üyeler topluluğu arasında bulunmasında yarar görülenler Yönetim Kurulunun oy birliği ile Onursal Üye seçilebilirler.

Onursal üyeler, organlara seçilme ve seçme haklarına sahip olmayıp kendilerinden üye giriş ve yıllık ödentileri alınmaz.

 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

MADDE 7

Üyelik koşullarını içeren adayların Derneğe kabullerinde aşağıdaki kural ve yöntemler uygulanır.

7.1) Adayın Üyelik Formunu doldurup imzalaması ve ekleri ile birlikte Dernek Yönetim Kurulu Başkanlığına sunması,

7.2) Üyelik Formu’nun Dernek Yönetim Kurulu Başkanlığınca alındığı tarihi izleyen en geç otuz (30) gün içinde gerekli araştırma ve incelemenin yapılarak isteğin kabul ya da ret edildiğine ilişkin cevabın verilmesi; üyeliğe kabulü bildiren yazı ile on beş (15) gün içinde üyelik yükümlülüklerinin yerine getirilmesinin istenmesi,

7.3) Adayın belirtilen süre içinde yükümlülüklerini yerine getirmesinden sonra Dernek Üye Defteri ne kimliğinin işlenmesi ve Üye Kimlik Belgesi’nin verilmesi, Üyelik isteğinin reddine ilişkin Dernek Yönetim Kurulu kararı,

 

TESİSLERDEN YARARLANMA KONUMLARI

MADDE 8

Üyeler ile üyelerin belirtilen aile bireyleri ve üyelerin konukları Derneğin tüm tesislerinden, özel yönergelerinde öngörülen koşullar çerçevesinde yararlanma hakkına sahiptirler. Üyeler dışındaki kişilerin yararlanma konumları aşağıda gösterilmiştir.

8.1) AİLE KONUMU: Üye eşi ile (21) yaşından küçük çocukları ve ölen üyenin eşi, yapılacak başvuru üzerine Yönetim Kurulu kararı ile aile konumuna alınırlar. 18 yaşından küçük çocuklarla ortaöğretim öğrencilerinin tesislerden yararlanmaları ve çalışmalara katılmaları veli ya da vasilerinin yazılı izinlerine bağlıdır.

8.2) KONUK KONUMU: Üyelerin birlikte oldukları konukları lokal ve tesislerden yararlanabilirler.

Yararlanma konumlarına giren kişiler, tesislerin yönergelerinde gösterilen yararlanma paylarını ödemek ve üyelerin sorumluluklarına ilişkin hükümlere aynen uymak zorundadırlar.

 

ÜYELİKTEN AYRILMA

MADDE 9

Üyelik, ölüm veya üyelikten ayrılma dileği ile sona erer. Her üye dilediği anda Yönetim Kurulu Başkanlığına yazılı olarak ayrılma isteğini bildirmekle üyelikten ayrılmış sayılır.

 

ÜYELİKTEN ÇIKARILMA

MADDE 10

Üyelikten çıkarılma aşağıda gösterilen nedenlerle yapılabilir.

10.1) Derneklere üye olma hakkını yitirmek ve Ana Tüzük hükümleri ile Dernek Yönergelerine aykırı davranmak,

10.2) Ödentilerini 6 ay boyunca ödememek veya üst üste iki Olağan Genel Kurul toplantısına katılamamak,

10.3) Dernek tüzüğüne ile yönergelere aykırı hareket edenler ve Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesinin kurumsal kimliğini zedeleyici davranışlar sergileyenlere üyelikten sürekli çıkarılma cezası verilir.

 

ÜYELİKTEN AYRILMA VE ÇIKARILMAYA İLİŞKİN İŞLEMLER

MADDE 11

Üyelikten ayrılma ve çıkarılmaya ilişkin işlemler aşağıda gösterilmiştir.

11.1) Üyelik sıfatı sona eren üyenin ''Dernek Üye Defterin'' de ki kaydı Yönetim Kurulu kararı ile derhal silinir.

11.2) Ölen üyenin varsa eşi, ölüm tarihini izleyen bir yıl içinde, başvurması durumunda aile konumuna kabul edilebilir.

11.3) Üyelikten çıkarılan ya da Dernek tesislerine sokulmamasına karar verilen kişiler, üyenin konuğu olarak dahi bu yerlere giremezler.

 

                                                                                                                     III – BÖLÜM

ORGANLAR VE GÖREVLERİ

ORGANLAR

MADDE 12

12.1) Genel Kurul

12.2) Yönetim Kurulu

12.3) Denetleme Kurulu

12.4) Danışma Kurulu

 

GENEL KURUL

MADDE 13

Dernek Genel Kurulu, iki yılda bir aralık ayında üyelerin katılmasıyla ile toplanır. Olağan Genel Kurul, üyelerinin yarıdan bir fazlasının katılmasıyla ilan edilen yerde çalışmalarına başlar.

 

 GENEL KURUL ÇAĞRI YÖNTEMLERİ

MADDE 14

Dernek Genel Kurulunun toplantıya çağırılmasında aşağıdaki yöntemler uygulanır.

14.1) Dernek Yönetim Kurulu, Genel Kurula katılma hakkına sahip üyeler listesini saptar ve tüm ödenti borçlarının en geç Genel Kurul toplantı gününde ödenmesi için borçlu üyelere uyarıda bulunur. Ödenti borcu bulunan üyeler Genel Kurula katılamazlar, seçme ve seçilme hakkına sahip olamazlar.

14.2) Genel Kurula katılacak üyeler en az on beş (15) gün önceden, yapılacak toplantının ve bu toplantıda çoğunluk sağlanamadığı takdirde düzenlenecek ikinci toplantının tarihi, saati, yeri ve gündemini en az 1 gazete ilanı veya derneğe ait internet sitesi, elektronik posta yada mesajla yoluyla duyurulmak suretiyle toplantıya çağrılırlar. İlk toplantı ile ikinci toplantı arasında bırakılacak süre bir haftadan az, altmış günden fazla olamaz.

14.3) İkinci toplantı yeter sayı aranmaksızın katılan üyelerle açılır ve Genel Kurul çalışmalarına başlar. Ancak katılan üye sayısı Yönetim Kurulu ile Denetleme Kurulu üye tam sayıları toplamının iki katından aşağı olamaz.

14.4) Toplantı çoğunluk sağlanamaması nedeni dışında, başka bir nedenle geri bırakıldığı takdirde en az on beş (15) gün önceden geri bırakılma nedenleri de belirtilerek toplantının tarihi, saati, yeri ve gündemi, ilk ilanın yapıldığı gazeteye ikinci bir ilan verilmek suretiyle üyelere duyurulur. Ertelenen toplantının, geri bırakılma tarihinden başlamak üzere en geç iki ay içinde yapılması zorunludur.

14.5) Genel Kurul toplantısı birden çok kez geri bırakılamaz.

GENEL KURUL TOPLANTI İLKELERİ

MADDE 16

Genel Kurul toplantılarında aşağıda gösterilen ilkeler uygulanır.

16.1) Genel Kurula katılacak üyeler, Yönetim Kurulunca düzenlenen ''Genel Kurul Üyeleri Listesi”ndeki adları karşısına imza koyarak toplantıya girerler. İmzalanan listeye göre Genel Kurula katılan üyeler sayısı ile toplantı yeter sayısı ve karar sayısı, Yönetim Kurulu Başkanı ile Sekreter tarafından imzalanan bir tutanakla saptanır.

16.2) Genel Kurul, Sekreterin, çoğunluğun sağlandığını belirten tutanağı okumasından sonra Yönetim Kurulu Başkanı ya da Başkan Yardımcısı tarafından açılır ve Genel Kurulu yönetmek üzere bir Divan Başkanı, bir Divan Başkan Yardımcısı ve iki Divan Sekreteri seçilir.

16.3) Genel Kurulda gündemdeki maddeler görüşülür. Ancak toplantıya katılan üyelerin en az onda biri (1/10) tarafından yazılı olarak görüşülmesi istenen ve mevcut gündem maddeleri ile ilişkili maddelerin gündeme konulması zorunludur.

16.4) Her üyenin Genel Kurulda bir oy hakkı olup oyunu kendisi kullanmak zorundadır

16.5) Genel Kurulda karar yeter sayısı katılanların yarıdan bir fazlasıdır. Ancak, Ana Tüzük değişikliği ile Derneğin dağıtılmasına ilişkin kararlarda ilgili maddelerde ki yeter sayılar aranır.

 

 OLAĞANÜSTÜ GENEL KURUL

MADDE 17

Olağanüstü Genel Kurul, Olağan Genel Kurul gündemi dışındaki zorunlu durumlarda, aşağıda gösterilen başvuru ve kararlar uyarınca Yönetim Kurulu tarafından en geç bir ay içinde toplantıya çağırılır.

17.1) Dernek üye sayısının beşte biri (1/5) 'inin aynı konu için yapacakları yazılı ve imzalı başvuru,

17.2) Yönetim Kurulunun Genel Konularla ilgili olarak üçte iki (2/3) oy çoğunluğu ile alacağı karar,

17.3) Denetleme Kurulunun dernek hesap ve işlemleri ile ilgili olarak oybirliği ile alacağı karar. Olağanüstü Genel Kurul toplantısı Olağan Genel Kurul toplantılarındaki yöntem ve ilkelere göre yapılır ve sadece toplantıya neden olan konunun üzerinde görüşülüp karar alınır.

 

GENEL KURULUN GÖREV VE YETKİLERİ

MADDE 18

Genel Kurul Derneğin en yetkili karar organı olup görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

18.1) Türk yasaları ile Derneğin amaç ve çalışma konularına ilişkin gerekli kararları almak,

18.2) Çalışma dönemi çalışma programı ile yıllık bütçe yönergesi, gelir ve gider çizelgelerini görüşüp onaylamak,

18.3) Çalışma dönemi Yönetim ve Denetleme Kurulları asil ve yedek üyelerini seçmek,

18.4) Geçen çalışma dönemine ilişkin Yönetim Kurulu çalışma raporu ile bilanço ve gelir gider çizelgelerini, Denetim Kurulunun denetim raporunu görüşüp onaylamak, Yönetim Kurulu üyelerini aklamak,

18.5) Dernek Ana Tüzüğünün değiştirilmesine ilişkin Yönetim Kurulu tasarısını görüşüp karara bağlamak,

18.6) Yönetim Kurulunun onaya sunduğu Yönergeleri görüşüp karara bağlamak,

18.7) Derneğin şubelerinin açılmasına, yetkilerinin saptanmasına ve kurucularının belirtilmesine karar vermek,

18.8) Dernek üyeliğinden çıkarılanların Yönetim Kurulu kararlarına karşı yapılan itirazlarını karara bağlamak,

18.9) Derneğe taşınmaz mal alınması ya da satılması konularında Yönetim Kuruluna yetki vermek,

18.10) Derneğin uluslararası çalışmada bulunması, yurt dışında ki kuruluşlara katılması ya da bunlarla işbirliğinde olması; kurulmuş ya da kurulacak federasyonlara üye olarak katılması ya da ayrılması yönünde Yönetim Kurulu önerileri hakkında karar almak,

18.11) Derneğin dağılmasına ve malvarlığının dağıtılmasına karar vermek,

18.12) Yasalarda ya da Dernek Ana Tüzüğünde Genel Kurulda yapılması belirtilen görevleri yerine getirmek,

 

YÖNETİM KURULU

MADDE 19

Derneğin Yetkili yönetim organı bulunan Yönetim Kurulunun oluşum biçimi ve çalışma ilkeleri aşağıda gösterilmiştir.

19.1) Yönetim Kurulu, açık oyla seçilmiş dokuz (9) asil üye ile dokuz (9) yedek üyeden oluşur. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı, Mütevelli Heyet Başkan Vekili, Rektörü ve Genel Sekreteri, oy hakkı olmaksızın Yönetim Kurulu toplantısına katılabilirler.

19.2) Yedek üyeler, boşalan asil üyeliklerin yerlerini alırlar. Yönetim Kurulu üye sayısı, boşalmalar nedeniyle, yedeklerin de getirilmesinden sonra, üye tam sayısının yarısından aşağıya düşerse yeniden seçim için Genel Kurul bir ay içinde toplantıya çağırılır.

19.3) Yönetim Kurulu, seçildiği Genel Kurul toplantısından başlamak üzere iki yıl süre ile görev yapar.

19.4) Yönetim Kurulu, seçimini izleyen bir hafta içinde düzenleyeceği ilk toplantısında bir Başkan, iki Başkan Yardımcısı, bir Sekreter ve bir Sayman seçer. Yönetim Kurulunun diğer üyeleri saptanacak konu ve görevlere göre görevlendirilirler.

19.5) Yönetim Kurulu her ay Olağan olarak toplanır ve gereğinde Olağanüstü toplantı yapabilir.

19.6) Yönetim Kurulu toplantısında salt çoğunlukla kararlar alınır.

 

YÖNETİM KURULUNUN GÖREV VE YETKİLERİ

MADDE 20

Yönetim Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

20.1) Yasalar ve Ana Tüzük hükümleri ile amaç ve çalışma konularını gerçekleştirmek; Genel Kurul kararlarını uygulamak,

20.2) Derneği Başkan aracılığı ile temsil etmek ya da gerektiğinde diğer kurul üyelerine yetki vermek,

20.3) Çalışma dönemi çalışma programı ile bütçe yönergesi, gelir ve gider çizelgelerini hazırlamak ve uygulamasını yapmak,

20.4) Geçen çalışma dönemi çalışma raporu ile bilanço, gelir ve gider çizelgelerini hazırlamak,

20.5) Başkanın önerisi üzerine, üyelik nitelik ve koşullarını yitiren, amaç ve çalışma konularından uzaklaşan üyelerin çıkarılmasına; aykırı söz ve eylemlerinden ötürü üyelerin cezalandırılmasına karar vermek,

20.6) Genel Kurul toplantılarının tarihini, saatini, yerini ve gündemini saptamak,

20.7) Danışma Kurulunu oluşturmak,

20.8) Yönetim ile amaç ve çalışma konuları doğrultusunda görev yapacak komiteler kurmak ve raporları hakkında karar almak,

20.9) Dernek Ana Tüzüğü ile yönergelerinin hazırlanması ya da değiştirilmesine ilişkin çalışmalar yapıp, gereken tasarıları Genel Kurulun onayına sunmak,

20.10) Ortaklık, iktisadi işletme ve vakıf kurulmasına ya da kurulmuş ya da kurulacak ortaklıklar ile vakıflara katılmaya karar vermek,

20.11) Genel Kurul toplantılarında alınan kararları üyelere ve ilgili yerlere duyurmak,

20.12) Geçen çalışma dönemi sorumlusu Yönetim Kurulundan, görevi ve bilanço gereği malvarlığını teslim almak,

20.13) Yasalarda ya da Dernek Ana Tüzüğünde Yönetim Kurulunca yapılması belirtilen görevleri yerine getirmek.

20.14) Derneğe bağlı işletme ve şubelerin çalışma usul ve esaslarını düzenleyici yönergeler oluşturmak.

 

DENETLEME KURULU VE İÇ DENETİM ŞEKİLLERİ

MADDE 21

Derneğin yetkili denetim organı bulunan Denetleme Kurulu, Genel Kurulda gizli oyla iki yıl için seçilen üç asil ve üç yedek üyeden oluşur.

Denetleme Kurulu 6 ayda bir toplanır, Denetleme Kurulunun toplantı ve karar yeter sayısı iki (2)’dir.

Denetleme Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

21.1) Derneğin bütçe, hesap ve işlemleri ile ilgili defter ve belgeleri üzerinde en az üç ayda bir yapacağı inceleme sonuçlarını ve önerilerini Yönetim Kuruluna bir raporla bildirmek.

21.2) Yönetim Kurulunca hazırlanan çalışma dönemi programı ve gelir gider çizelgelerinin görüşüleceği toplantıda hazır bulunarak dilek ve önerilerini belirtmek,

21.3) Yönetim Kurulunca hazırlanan geçen çalışma dönemi çalışma raporu ile bilanço ve gelir gider çizelgeleri hakkındaki inceleme sonuçlarını bir raporla Genel Kurula sunmak.

 

DANIŞMA KURULU

MADDE 22

Danışma Kurulu, Yönetim Kurulu Eski Başkanları ve Onursal Üyeler ile Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi topluluğundan Yönetim Kurulunun üçte iki ( 2/3 ) çoğunluk oyuyla seçilmiş kişilerden oluşur. Danışma Kurulu her yıl en az bir (1) kez toplanır ve ilk toplantısında bir Başkan, bir Başkan Yardımcısı ve bir Sekreter seçer. Toplantı ve karar yeter sayısı olağan çoğunluktur. Danışma Kurulu, Başkanı ya da Yönetim Kurulu Başkanı tarafından düzenlenmiş gündem gereğince toplantıya çağrılır ve toplantı sonucunda tavsiye karar tutanağının bir örneği Yönetim Kuruluna gönderilir.

 

DANIŞMA KURULUNUN GÖREV YETKİLERİ

MADDE 23

Danışma Kurulunun görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

23.1) Dernek amaç ve çalışma konuları ile üyeler arasında sevgi, saygı ve anlayışı içeren düşünce, yöntem ve kurallar üzerinde çalışmalar yaparak Yönetim Kuruluna öneri ve dileklerde bulunmak.

23.2) Dernek ve Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’nin kamuoyunda saygınlığını arttıracak çalışmalar yapmak ve önerilerde bulunmak.

23.3) Dernek lokal ve tesisleri ile ilgili projeler, değişiklikler ve tasarımlar hakkında görüşlerini belirtmek.

23.4) Bir çalışma dönemine ilişkin çalışmaları ile önerilerini Yönetim Kuruluna sunmak,

23.5) Yönetim Kurulu ve Genel Kurulun diğer konulardaki istek ve dilekleri hakkında görüş ve kanılarını belirtmek,

 

ORTAK HÜKÜMLER

MADDE 24

Yönetim ve Denetleme Kurulu üyeleri, özürsüz olarak üst üste üç toplantıya ya da özürlü olsa dahi bir çalışma dönemi içinde düzenlenen toplantıların yarısından bir fazlasına katılmadıkları takdirde kurullarından ayrılmış sayılırlar.

Herhangi bir nedenle Kurulundan ayrılan üyenin yerine ilk sıradaki yedek üye, bir hafta içinde asil üyeliğe çağırılır

  IV - BÖLÜM

YÜRÜTME BİRİMİ

MADDE 25

Dernek Yürütme Birimi, Yönetim Kurulunun yapacağı görevlendirme ile Birim Görevlileri, Uzman Danışmanlar ve Çalışma Komitelerinden oluşur. Yürütme Birimi, Yönetim Kurulunun gözetim ve yönetiminde, Dernek organlarının kararlarını uygulamak; Lokal ve tesislerin kurulması, iktisadi işletmeler ve vakıfların Derneğe ilişkin işlev ve işlemlerini yerine getirmek; Dernek hizmet ve çalışmalarının yürütülmesini sağlamakla görevlidir.

UZMAN DANIŞMANLAR

MADDE 26

Dernek amaç ve çalışma konularında yardımcı ve yararlı olmak üzere, geçici ya da sürekli olarak atanan Uzman-Danışmanlar, Spor, Sağlık, Hukuk, Mali, Basın, Teknik ve Yönetim Kurulunun gerek gördüğü konularda, Yönetim, Denetleme ve Danışma Kurulları ile Yürütme Birimine danışmanlık yaparlar.

ÇALIŞMA GRUPLARI VE KOMİTELERİ

MADDE 27

Dernek amaç ve çalışma konularında, yardımcı ve yararlı olmak gayesi ile aşağıda gösterildiği üzere Yönetim Kurulu kararı ile Çalışma Grupları ve Çalışma Komiteleri oluşturulabilir.

27.1) ÇALIŞMA GRUPLARI: Yönetim Kurulunun görev ve yetkilerinden tespit edilenler ile görevli olmak üzere, yürütme yetkisini haiz, etkin çalışma birimi olup oluşum, çalışma gözetim ve denetim ilkeleri Yönetim Kurulunca saptanacak yönerge ile belirtilir.

27.2) ÇALIŞMA KOMİTELERİ: Yönetim Kurulu, Denetleme Kurulu ve Danışma Kurulunun karar almalarına ya da Yürütme Birimine yardımcı olabilecek etüt, araştırma ve incelemeleri yapmak, önerilerde bulunmakla görevli ve yetkilidir.

 

YÜRÜTME BİRİMİ GÖREVLİLERİ

MADDE 28

Dernek bütçesi ile amaç ve hizmet konularının gerektirdiği ölçülerde Yürütme birimi Görevlileri Yönetim Kurulunca atanabilir.

 

 V - BÖLÜM

ŞUBELER

ŞUBELERİN KURULUŞU

MADDE 29

Dernek, gerekli görülen yerlerde genel kurul kararıyla şube açabilir. Bu amaçla dernek yönetim kurulunca yetki verilen en az üç kişilik kurucular kurulu, Dernekler Yönetmeliği’nde belirtilen şube kuruluş bildirimini ve gerekli belgeleri, şube açılacak yerin en büyük mülki amirliğine verir.

 

HUKUKSAL DURUM

MADDE 30

Şubeler, yasalar ve Ana Tüzük Hükümleri gereğince Derneğe bağlı, hak ve varlığı Dernek bünyesine dahil, yetkili kılındığı çalışma alanında, Dernek amaç ve çalışma konuları doğrultusunda Yönetim Kurulu kararları ile özerk çalışmalarda bulunmakla görevli; Dernek Merkezi ile ilişkileri ve karar yetkileri ''Şubeler Yönergesi''  hükümleri uyarınca belirlenmiş, tüm işlemlerinden doğan hak ve borçlarından ötürü Derneğin sorumlu olduğu, bağımsız konumlu dernek iç organıdır.

 

ŞUBELERİN ORGANLARI, GÖREV VE YETKİLERİ

MADDE 31

Şubelerin organları ile görev ve yetkileri aşağıda gösterilmiştir.

31.1) Şube Genel Kurulu: Şubeye kayıtlı üyelerin katılması ile her iki yılda bir olağan olarak ekim ayında toplanır.

31.2) Şube Yönetim Kurulu: Şube Genel Kurulunda gizli oyla seçilen beş asil ve beş yedek üyeden oluşur.

31.3) Şube Denetim Kurulu: Şube Genel Kurulunda seçilen üç asil ve üç yedek üyeden oluşur.

31.4) Şube Genel Kurulunun çağrı yöntemleri, toplantı ilkeleri, olağanüstü toplantı ile görev ve yetkileri hakkında, Şubeye ilişkin ve Şube kapsamında kalmak üzere bu Ana Tüzüğün 15, 16, 17 ve 18. maddelerindeki hükümler kıyasen uygulanır.

31.5) Şube Yönetim Kurulunun oluşum ve çalışma biçimi, görev ve yetkileri hakkında, Şubeye ilişkin ve Şube kapsamında kalmak üzere bu Ana Tüzüğün 19. ve 20. maddesindeki hükümler kıyasen uygulanır.

31.6) Şube Denetim Kurulu oluşum ve çalışma biçimleri ile görev ve yetkileri hakkında, Şubeye ilişkin ve Şube kapsamında kalmak üzere bu Ana Tüzüğün 21. maddesindeki hükümler kıyasen uygulanır.

31.7) Şube Üyeleri aynı zamanda Dernek Üyesi bulunduklarından Dernek Genel Kuruluna katılmak, seçmek ve seçilmek hakkına sahiptirler.

31.8) Bu Ana Tüzüğün Dernek tüzel kişiliğine ilişkin diğer hükümleri de Şubeler için geçerli olup, uygulamaya ve merkez-şube ilişkilerine ilişkin hükümler Dernek Yönetim Kurulunca hazırlanacak "Şubeler Yönergesi’nde gösterilir.

 

                                                                                                                      VI- BÖLÜM

MALİ HÜKÜMLER

ÇALIŞMA DÖNEMİ VE BÜTÇE UYGULAMASI

MADDE 32

Derneğin çalışma dönemi 1 Ocak'ta başlar ve 31 Aralık'ta sona erer.

Derneğin bütçesi, yıllık bütçe yönergesi ile gelir ve gider çizelgelerinden oluşur. Bütçenin yürürlüğe girdiği 1 Ocak tarihi ile onamasının yapıldığı Genel Kurulu tarihi arasındaki süre içinde yapılacak gider ve harcamalar, bir önceki bütçenin giderler çizelgesindeki ödeneklerin enflasyon katsayısı ile çarpılmış tutarının aşmaz.

Yıllık Bütçe Yönergesinde, harcama yetkileri ve yetkilileri, gelirlerin alınma biçimleri, gider ve harcamaya ilişkin belgeler, kasada kalacak para tutarı bölüm ve maddelerde aktarma yetkileri gibi konular gösterilir.

 

DERNEĞİN GELİRLERİ

MADDE 33

Derneğin gelirleri aşağıda gösterilmiştir.

33.1) Giriş Ödentisi: Bir defaya özgü olmak üzere her çalışma dönemi bütçesinde, üyeliğe kabul edilen üyeler için, öngörülen tutardır.

33.2) Yıllık Ödenti: Üyeler için her çalışma dönemi bütçesinde öngörülen ve üyeliğin devamı süresince ödenmesi zorunlu tutar yönetim kurulunun teklifi ve genel kurulun onayı ile belirlenir.

33.3) Yararlanma Payı: Üyelerle konukları ve yararlanma konumlarında bulunanların Dernek, Lokal ve Tesislerinden yararlanmak istedikleri takdirde çalışma dönemi bütçesinde öngörülen ücreti ödemek zorundadırlar.

33.4) Katılma Payı: Lokal ve Tesislerin yeniden inşa ya da mevcutlarda değişiklik için öngörülen proje giderlerini karşılamak amacı ile çalışma dönemi bütçesine konulan tutar olup üyelerden tahsil edilir.

33.5) Dernek taşınır ve taşınmaz malları ile haklarının işletilmesinden ya da kiraya verilmesinden sağlanan gelirler ile menkul değerler gelirleri,

33.6) Her türü yayın ve piyango satışları ile toplantı, fuar, gösteri, konser, spor yarışmaları ve benzeri düzenlemelerden elde edilen gelirler.

33.7) Her türlü bağış, vasiyet ve yardımlar ile Yardım Toplama Kanunu Hükümleri uyarınca sağlanacak yardımlar,

33.8) Ortaklıklar ve İktisadi İşletmelerden sağlanacak gelirler,

33.9) Dernek malvarlığından elde edilecek gelirler,

33.10) Diğer gelirler,

Dernek siyasi partilerden, işçi ya da işveren sendikalarından ve mesleki kuruluşlardan herhangi bir maddi yardım kabul edemeyeceği gibi İçişleri Bakanlığının izni olmadan dış ülkelerdeki gerçek ve tüzel kişilerden yardım alamaz.

 

GELİR VE GİDER UYGULAMALARINDA YÖNTEM

MADDE 34

Gelir ve gider belgeleri;

34.1) Dernek gelirleri, (Dernekler Yönetmeliği EK- 17’de örneği bulunan) “Alındı Belgesi” ile tahsil edilir. Dernek gelirlerinin bankalar aracılığı ile tahsili halinde banka tarafından düzenlenen dekont veya hesap özeti gibi belgeler alındı belgesi yerine geçer.

34.2) Dernek giderleri ise fatura, perakende satış fişi, serbest meslek makbuzu gibi harcama belgeleri ile yapılır. Ancak derneğin, Gelir Vergisi Kanununun 94’üncü maddesi kapsamında bulunan ödemeleri için Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre gider pusulası, bu kapsamda da bulunmayan ödemeleri için (Dernekler Yönetmeliği EK-13’te örneği buluna) “Gider Makbuzu” veya “Banka Dekontu” gibi belgeler harcama belgesi olarak kullanılır.

34.3) Dernek tarafından kişi, kurum veya kuruluşlara yapılacak bedelsiz mal ve hizmet teslimleri (Dernekler Yönetmeliği EK-14’te örneği bulunan) “Ayni Yardım Teslim Belgesi” ile yapılır. Kişi, kurum veya kuruluşlar tarafından derneğe yapılacak bedelsiz mal ve hizmet teslimleri ise (Dernekler Yönetmeliği EK-15’te örneği bulunan) “Ayni Bağış Alındı Belgesi” ile kabul edilir.

34.4) Bu belgeler; Ek-13, Ek-14 ve Ek-15’te gösterilen biçim ve ebatta, müteselsil seri ve sıra numarası taşıyan, kendinden karbonlu elli asıl ve elli koçan yaprağından meydana gelen ciltler veya elektronik sistemler ve yazı makineleri aracılığıyla yazdırılacak form veya sürekli form şeklinde bastırılır. Form veya sürekli form şeklinde bastırılacak belgelerin, belirtilen nitelikte olması zorunludur.

Alındı Belgeleri

34.5) Dernek gelirlerinin tahsilinde kullanılacak “Alındı Belgeleri” (Dernekler Yönetmeliği EK- 17’de gösterilen biçim ve ebatta) yönetim kurulu kararıyla, matbaaya bastırılır.

Alındı belgelerinin bastırılması ve kontrolü, matbaadan teslim alınması, deftere kaydedilmesi, eski ve yeni saymanlar arasında devir teslimi ve alındı belgesi ile dernek adına gelir tahsil edecek kişi veya kişiler tarafından bu alındı belgelerinin kullanımına ve toplanılan gelirlerin teslimine ilişkin hususlarda Dernekler Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre hareket edilir.

Yetki Belgesi

34.6) Yönetim kurulu asıl üyeleri hariç, dernek adına gelir tahsil edecek kişi veya kişiler, yetki süresi de belirtilmek suretiyle, yönetim kurulu kararı ile tespit edilir. Gelir tahsil edecek kişilerin açık kimliği, imzası ve fotoğraflarını ihtiva eden (Dernekler Yönetmeliği Ek-19’da yer alan) “Yetki Belgesi” dernek tarafından iki nüsha olarak düzenlenerek, dernek yönetim kurulu başkanınca onaylanır. Yönetim kurulu asıl üyeleri yetki belgesi olmadan gelir tahsil edebilir.

34.7) Yetki belgelerinin süresi yönetim kurulu tarafından en çok bir yıl olarak belirlenir. Süresi biten yetki belgeleri birinci fıkraya göre yenilenir. Yetki belgesinin süresinin bitmesi veya adına yetki belgesi düzenlenen kişinin görevinden ayrılması, ölümü, işine veya görevine son verilmesi gibi hallerde, verilmiş olan yetki belgelerinin dernek yönetim kuruluna bir hafta içinde teslimi zorunludur. Ayrıca, gelir toplama yetkisi yönetim kurulu kararı ile her zaman iptal edilebilir.”

Gelir ve Gider Belgelerinin Saklama Süresi;

34.8) Defterler hariç olmak üzere, dernek tarafından kullanılan alındı belgeleri, harcama belgeleri ve diğer belgeler özel kanunlarda belirtilen süreler saklı kalmak üzere, kaydedildikleri defterlerdeki sayı ve tarih düzenine uygun olarak 5 yıl süreyle saklanır.

DEFTERLER

MADDE 35

Defter tutma esasları;

35.1) Dernekte, işletme hesabı esasına göre defter tutulur. Ancak, yıllık brüt gelirin Dernekler Yönetmeliğinin 31. Maddesinde belirtilen haddi aşması durumunda takip eden hesap döneminden başlayarak bilanço esasına göre defter tutulur.

Bilanço esasına geçilmesi durumunda, üst üste iki hesap döneminde yukarıda belirtilen haddin altına düşülürse, takip eden yıldan itibaren işletme hesabı esasına dönülebilir.

Yukarıda belirtilen hadde bağlı kalmaksızın yönetim kurulu kararı ile bilanço esasına göre defter tutulabilir.

Derneğin ticari işletmesi açılması durumunda, bu ticari işletme için, ayrıca Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre defter tutulur.

Kayıt Usulü

35.2) Derneğin defter ve kayıtları Dernekler Yönetmeliğinde belirtilen usul ve esasa uygun olarak tutulur.

Tutulacak Defterler

35.3) Dernekte, aşağıda yazılı defterler tutulur.

a)İşletme hesabı esasında tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir:

1-Karar Defteri: Yönetim kurulu kararları tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararların altı toplantıya katılan üyelerce imzalanır.

2-Üye Kayıt Defteri: Derneğe üye olarak girenlerin kimlik bilgileri, derneğe giriş ve çıkış tarihleri bu deftere işlenir. Üyelerin ödedikleri giriş ve yıllık aidat miktarları bu deftere işlenebilir.

3-Evrak Kayıt Defteri: Gelen ve giden evraklar, tarih ve sıra numarası ile bu deftere kaydedilir. Gelen evrakın asılları ve giden evrakın kopyaları dosyalanır. Elektronik posta yoluyla gelen veya giden evraklar çıktısı alınmak suretiyle saklanır.

4-İşletme Hesabı Defteri: Dernek adına alınan gelirler ve yapılan giderler açık ve düzenli olarak bu deftere işlenir.

5-Alındı Belgesi Kayıt Defteri: Alındı belgelerinin seri ve sıra numaraları, bu belgeleri alan ve iade edelerin adı, soyadı ve imzaları ile aldıkları ve iade ettikleri tarihler bu deftere işlenir.

6-Demirbaş Defteri: Derneğe ait demirbaşların edinme tarihi ve şekli ile kullanıldıkları veya verildikleri yerler ve kullanım sürelerini dolduranların kayıttan düşürülmesi bu deftere işlenir.

(Alındı Belgesi Kayıt Defteri ile Demirbaş Defterinin tutulması zorunlu değildir.)

b)Bilanço esasında tutulacak defterler ve uyulacak esaslar aşağıdaki gibidir:

1-(a) bendinin 1, 2 ve 3 üncü alt bentlerinde kayıtlı defterler bilanço esasında defter tutulması durumunda da tutulur.

2-Yevmiye Defteri ve Büyük Defter: Bu defterlerin tutulma usulü ile kayıt şekli Vergi Usul Kanunu ile bu Kanununun Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğleri esaslarına göre yapılır.

Defterlerin Tasdiki

Dernekte, tutulması zorunlu olan defterler (Büyük Defter hariç), kullanmaya başlamadan önce il dernekler müdürlüğüne veya notere tasdik ettirilir. Bu defterlerin kullanılmasına sayfaları bitene kadar devam edilir ve defterlerin ara tasdiki yapılmaz. Ancak, bilanço esasına göre tutulan Yevmiye Defteri’nin kullanılacağı yıldan önce gelen son ayda, her yıl yeniden tasdik ettirilmesi zorunludur.

Gelir Tablosu ve Bilanço Düzenlenmesi

İşletme hesabı esasına göre kayıt tutulması durumunda yıl sonlarında (31 Aralık) (Dernekler Yönetmeliği EK-16’da belirtilen) “İşletme Hesabı Tablosu” düzenlenir. Bilanço esasına göre defter tutulması durumunda ise, yılsonlarında (31 Aralık), Maliye Bakanlığınca yayımlanan Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliğlerini esas alarak bilanço ve gelir tablosu düzenlenir.

 

VII - BÖLÜM

DİĞER HÜKÜMLER

ANA TÜZÜK DEĞİŞİKLİĞİ

MADDE 36

Tüzük değişikliği genel kurul kararı ile yapılabilir.

Genel kurulda tüzük değişikliği yapılabilmesi için genel kurula katılma ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.

Tüzük değişikliği için gerekli olan karar çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3’ü’dür. Genel kurulda tüzük değişikliği oylaması açık olarak yapılır.

DERNEĞİN DAĞITILMASI

MADDE 37

37.1) Genel kurul, her zaman derneğin feshine karar verebilir.

37.2) Genel kurulda fesih konusunun görüşülebilmesi için genel kurula katılma ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin 2/3 çoğunluğu aranır. Çoğunluğun sağlanamaması sebebiyle toplantının ertelenmesi durumunda ikinci toplantıda çoğunluk aranmaz. Ancak, bu toplantıya katılan üye sayısı, yönetim ve denetim kurulları üye tam sayısının iki katından az olamaz.

37.3) Fesih kararının alınabilmesi için gerekli olan karar çoğunluğu toplantıya katılan ve oy kullanma hakkı bulunan üyelerin oylarının 2/3’ü’dür. Genel kurulda fesih kararı oylaması açık olarak yapılır.

Tasfiye İşlemleri

37.4) Genel kurulca fesih kararı verildiğinde, derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi son yönetim kurulu üyelerinden oluşan tasfiye kurulunca yapılır. Bu işlemlere, feshe ilişkin genel kurul kararının alındığı veya kendiliğinden sona erme halinin kesinleştiği tarihten itibaren başlanır. Tasfiye süresi içinde bütün işlemlerde dernek adında “Tasfiye Halinde Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mensupları Ve Mezunlar Derneği'' ibaresi kullanılır.

37.5) Tasfiye kurulu, mevzuata uygun olarak derneğin para, mal ve haklarının tasfiyesi işlemlerini baştan sonuna kadar tamamlamakla görevli ve yetkilidir. Bu kurul, önce derneğin hesaplarını inceler. İnceleme esnasında derneğe ait defterler, alındı belgeleri, harcama belgeleri, tapu ve banka kayıtları ile diğer belgelerinin tespiti yapılarak varlık ve yükümlülükleri bir tutanağa bağlanır. Tasfiye işlemeleri sırasında derneğin alacaklılarına çağrıda bulunulur ve varsa malları paraya çevrilerek alacaklılara ödenir. Derneğin alacaklı olması durumunda alacaklar tahsil edilir. Alacakların tahsil edilmesi ve borçların ödenmesinden sonra kalan tüm para,  mal ve hakları, genel kurulda belirlenen Fatih Sultan Mahmet Vakıf Üniversitesi’ne devredilir

37.6) Tasfiyeye ilişkin tüm işlemler tasfiye tutanağında gösterilir ve tasfiye işlemleri, mülki idare amirliklerince haklı bir nedene dayanılarak verilen ek süreler hariç üç ay içinde tamamlanır.

Derneğin para, mal ve haklarının tasfiye ve intikal işlemlerinin tamamlanmasını müteakip tasfiye kurulu tarafından durumun yedi gün içinde bir yazı ile dernek merkezinin bulunduğu yerin mülki idare amirliğine bildirilmesi ve bu yazıya tasfiye tutanağının da eklenmesi zorunludur.

37.7) Derneğin defter ve belgelerini tasfiye kurulu sıfatıyla son yönetim kurulu üyeleri saklamakla görevlidir. Bu görev, bir yönetim kurulu üyesine de verilebilir. Bu defter ve belgelerin saklanma süresi beş yıldır.

HÜKÜM EKSİKLİĞİ

MADDE 38

Bu tüzükte belirtilmemiş hususlarda  Dernekler Kanunu, Türk Medeni Kanunu ve bu kanunlara atfen çıkartılmış olan Dernekler Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuatın dernekler hakkındaki hükümleri uygulanır.

 

YÖNERGELER

MADDE 39

Dernek Ana Tüzüğü Hükümleri, Yönetim Kurulunun hazırlayacağı ve Genel Kurulun onaylayacağı aşağıdaki Yönerge Hükümleri ile birlikte uygulanır.

39.1) İktisadi İşletmeler Yönergesi

39.2) Şubeler Yönergesi

 

YÜRÜTME

MADDE 40

Bu Ana Tüzük Hükümlerini yürütmeye Yönetim Kurulu yetkilidir.